Науково-методична робота, над якою працює колектив працівників КЗ "ДНЗ №288" : "Підвищення ефективності та якості дошкільної освіти через гуманітарно-особистісний підхід у розвитку особистості" з метою: здійснення психолого-педагогічної допомоги дитині в становленні її особистості, культурної ідентифікації, соціалізації, життєвому самовизначенні.
Тема психологічної служби закладу: "Психологічний супровід створення емоційного благополуччя у повсякденні дошкільника"
Зміст діяльності психологічної служби закладу:
1. Відкрита, всебична взаємодія служби з усіма учасниками освітнього процесу в закладі.
2. Сприяння створенню оптимальних умов. які сприяли охорорні психічного та фізичного здоров'я дітей.
3. Забезпечення емоційного благополуччя вихованців у повсякденні та в період адаптації до умов дошкільного навчання.
4. Спрямувати роботу вихователів на самостійний розвиток здібностей кожної дитини та своєчасного виявлення обдарованості.
Пріоритетні напрямки в роботі:
- Виконання моніторингових досліджень та запровадження їх результатів для покращення якості виховання та навчання дітей раннього віку.
- Психологічний супровід і допомога у розвитку особистості кожної дитини раннього віку в адаптаційний період та після періоду.
- Виконання моніторингових досліджень та запровадження їх результатів для покращення якості виховання та навчання дітей раннього віку.
- Психологічний супровід і допомога у розвитку особистості кожної дитини раннього віку в адаптаційний період та після періоду.
- Просвітницька діяльність серед педогогів та батьків.
- Профілактикапрофесійного вигорання серед педагогів.
Практичний психолог закладу дошкільної освіти спільно з учителями-логопедами і вихователями займається діагностикою, виявляє компенсаторні можливості, труднощі у розвитку інтелектуально-пізнавальної діяльності дітей, веде тренінгові групи, кінесіологію (гімнастику) для мозку, ознайомлює педагогів і батьків з технологією надання допомоги дітям, які зазнають труднощів у соціальній адаптації (міжособистісних стосунках, мовленнєвій комунікації), активно запрошує педагогів та батьків до співпраці.
ЗАПРОШУЮ ДО РОЗМОВИ!
Восени на настрій дитини, її фізичне самопочуття суттєво впливають холодна погода, необхідність ранкових підйомів до дитячого садка, зменшення кількості часу, який вона проводить на свіжому повітрі та у рухливих іграх. Все це призводить до погіршення імунітету. А коли в сім'ї "оселяється" хвороба, вона впливає не лише на хворих, а й на здорових членів сім'ї.
Поширеною є думка про те, що якщо хвороба є, то її слід лікувати. Для цього обирають традиційну або нетрадиційну медицину. Проте іноді батьки стикаються з тим, що застуда, кашель, нежить, запалення горла в дитини раптово зникають у перший же вихідний день. Буває й навпаки: під час максимально ефективного лікування симптоми хвороби не зникають, а й далі проявляються протягом тривалого часу. У такому разі складно пояснити "чудесне зцілення" дитини чи її "застрягання у хворобі", тому у батьків може закрастися підозра: а якщо дитина прикидалася хворою, щоб не ходити до дитячого садка? Відповідь на це запитання негативне, адже на свідому симуляцію здатні діти старшого віку, а коли мова йде про дошкільника, то спрацьовує психоматичний механізм запуску захворювання. Навіть загартовані, здорові діти раптово кожних два-три тижні підхоплюють застуду під час початку відвідування дитячого садка.
Визначальним чинником під час процесу адаптації дитини до закладу дошкільної освіти є психологоічний клімат у групі.
Доволі розповсюдженою є ситуація, коли батьківське виховання, опіка та навчання конкурують з роботою вихователя.
Тому одним із завдань практичного психолога дитячого садка є виявлення таких явищ та проведення профілактичної роботи, спрямованої на відновлення взаємоповаги і довіри між батьками і представниками педагогічного колективу.
Співбесіда з помічником вихователя допоможе у поліпшенні процесу адаптації найменших вихованців.
Тренінгові заняття з дітьмиКонсультативна робота з батькамиВияв труднощів у розвитку інтелектуально-пізнавальної діяльності дітей через малювання
Консультативна робота з педагогіми закладу
Декілька порад батькам майбутніх першокласників
- Найголовніше поспілкуватися з майбутньою вчителькою. Вона повинна стати "другою мамою", створити комфортне для навчання середовище.
- Поговорити з батьками, чиї діти навчаються в данній школі, про цей навчальний заклад, дізнатися їх думку.
- Зайдіть, якщо це можливо, на сайт школи та уважно вивчить його.
- Обираючи школу для гіперактивної або, навпаки, повільної дитини, потрібно, перш за обирати вчительку. Вона повинна бути спокійною і врівноваженою.
- Домашню дитину, яка не звикла працювати в колективі, краще віддати до приватної школи, де класи нечисленні і вчитель зможе приділити більше уваги.
- Поважайте дитину як особистість!
- Зберігайте доброзичливу емоційну атмосферу в сім'ї.
- Розвивайте і підтримуйте інтерес дитини до навчання.
- Заохочуйте в успіхах, не акцентуйте увагу на невдачах у навчанні.
- Пояснюйте, як важно отримувати нові знання і розвивати свої здібності.
- Не вимагайте за будь-яку ціну лише високих результатів та оцінок.