• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка психолога

Психологічна служба: практичний психолог
Гудима Ольга Петрівна

Освіта: вища педагогічна

Фах за дипломом: менеджер освіти, практичний психолог

Категорія та звання: спеціаліст першої категорії

Стаж педагогічної роботи: 21 рік

Науково-методична робота, над якою працює колектив працівників КЗ "ДНЗ №288" : "Підвищення ефективності та якості дошкільної освіти через гуманітарно-особистісний підхід у розвитку особистості" з метою: здійснення психолого-педагогічної допомоги дитині в становленні її особистості, культурної ідентифікації, соціалізації, життєвому самовизначенні.

Тема психологічної служби закладу: "Психологічний супровід створення емоційного благополуччя у повсякденні дошкільника"

Зміст діяльності психологічної служби закладу:

1. Відкрита, всебична взаємодія служби з усіма учасниками освітнього процесу в закладі.

2. Сприяння створенню оптимальних умов. які сприяли охорорні психічного та фізичного здоров'я дітей.

3. Забезпечення емоційного благополуччя вихованців у повсякденні та в період адаптації до умов дошкільного навчання.

4. Спрямувати роботу вихователів на самостійний розвиток здібностей кожної дитини та своєчасного виявлення обдарованості.

Пріоритетні напрямки в роботі:

  • Виконання моніторингових досліджень та запровадження їх результатів для покращення якості виховання та навчання дітей раннього віку.
  • Психологічний супровід і допомога у розвитку особистості кожної дитини раннього віку в адаптаційний період та після періоду.
  • Просвітницька діяльність серед педагогів та батьків.
  • Профілактика професійного вигорання серед педагогів.

Графік годин індивідуальних консультацій:

батьки: понеділок, середа, п'ятниця - 09.00-10.00

педагоги: вівторок, четвер - 09.00-10.00

Есе «Моя педагогічна філософія»:

"Приймати - розуміти - допомагати - любити - сприяти й радіти успіхові - розвивати кращі моральні якості дитини" Василь Сухомлинський
«Кращий спосіб зробити дітей хорошими – це зробити їх щасливими" Оскар Уальд.
«Крихітне слово, вимовлене з добротою, рух душі або сльозинка часто лікували розбите серце й породжували щиру дружбу. Тому не вважайте, що не треба витрачати час на добрі слова: ви можете розбити або вилікувати чиєсь серце одним виразом свого обличчя й своїми думками" Джон Голсуорсі.
Моєю метою є прагнення до щирості почуттів, думок і дій в роботі з дітьми і дорослими.
Моїми завданнями є донесення психологічних знань, вмінь і навичок дорослим, які виховують дітей. Психологічний супровід процесу виховання і освіти особистості кожної дитини на засадах любові і творчого пошуку є бажаним життєвим шляхом для кожного практичного психолога.
/Files/images/Фото-0149.jpgКонсультування з медичною сестрою.
Практичний психолог дошкільного навчального закладу спільно з учителями-логопедами і вихователями займається діагностикою, виявляє компенсаторні можливості, труднощі у розвитку інтелектуально-пізнавальної діяльності дітей, веде тренінгові групи, кінесіологію (гімнастику) для мозку, ознайомлює педагогів і батьків з технологією надання допомоги дітям, які зазнають труднощів у соціальній адаптації (міжособистісних стосунках, мовленнєвій комунікації), активно запрошує педагогів та батьків до співпраці.
Ольга Петрівна Гудима у 2014 році узагальнила матеріали з досвіду своєї роботи щодо організації швидкої адаптації дітей до умов дошкільного закладу. Широко використовує у своїй практиці роботи сучасні корекційно-розвивальні програми, які сприяють становленню дитячої особистості в колективі однолітків. Розробила свою власну авторську програму "Профілактика емоційних порушень у дітей раннього віку".
/Files/images/Фото-0159.jpgЗаняття з найменшими вихованцями!

/Files/images/DSCN0803.jpgВиступ практичного психолога Гудими О.П. на батьківських зборах групи № 5

/Files/images/DSCN0800.jpg

ЗАПРОШУЮ ДО РОЗМОВИ!

Восени на настрій дитини, її фізичне самопочуття суттєво впливають холодна погода, необхідність ранкових підйомів до дитячого садка, зменшення кількості часу, який вона проводить на свіжому повітрі та у рухливих іграх. Все це призводить до погіршення імунітету. А коли в сім'ї "оселяється" хвороба, вона впливає не лише на хворих, а й на здорових членів сім'ї.
Поширеною є думка про те, що якщо хвороба є, то її слід лікувати. Для цього обирають традиційну або нетрадиційну медицину. Проте іноді батьки стикаються з тим, що застуда, кашель, нежить, запалення горла в дитини раптово зникають у перший же вихідний день. Буває й навпаки: під час максимально ефективного лікування симптоми хвороби не зникають, а й далі проявляються протягом тривалого часу. У такому разі складно пояснити "чудесне зцілення" дитини чи її "застрягання у хворобі", тому у батьків може закрастися підозра: а якщо дитина прикидалася хворою, щоб не ходити до дитячого садка? Відповідь на це запитання негативне, адже на свідому симуляцію здатні діти старшого віку, а коли мова йде про дошкільника, то спрацьовує психоматичний механізм запуску захворювання. Навіть загартовані, здорові діти раптово кожних два-три тижні підхоплюють застуду під час початку відвідування дитячого садка.
Визначальним чинником під час процесу адаптації дитини до ДНЗ є психологоічний клімат у групі.
Доволі розповсюдженою є ситуація, коли батьківське виховання, опіка та навчання конкурують з роботою вихователя.
Тому одним із завдань практичного психолога дитячого садка є виявлення таких явищ та проведення профілактичної роботи, спрямованої на відновлення взаємоповаги і довіри між батьками і представниками педагогічного колективу.
/Files/images/Фото-0183.jpgСпівбесіда з помічником вихователя допоможе у поліпшенні процесу адаптації найменших вихованців.

РОДИТЕЛЯМ!

Берегите своих детей, их за шалости не ругайте. Зло своих неудачных дней никогда на них не срывайте.

Не сердитесь на них всерьёз, даже если они провинились, Ничего нет дороже слёз, что с ресничек родных скатились.

Если валит усталость с ног, совладать с нею нету мочи, Ну, а к вам подойдёт сынок, или руки протянет дочка,

Обнимите покрепче их, детской ласкою дорожите - Это счастья короткий миг, быть счастливыми поспешите.

Ведь растают, как снег весной, промелькнут дни златые эти, И покинут очаг родной, повзрослевшие ваши дети.

Перелистывая альбом с фотографиями детства,
С грустью вспомните о былом, о тех днях, когда были вместе.

Как же будете вы хотеть в это время опять вернуться, Чтоб им маленьким песню спеть, щёчки нежной губами коснуться.

И пока в доме детский смех, от игрушек некуда деться, Вы на свете счастливые всех, берегите, пожалуйста, детство!

/Files/images/ДНЗ 060.jpgТренінгові заняття з дітьми/Files/images/ДНЗ 065.jpgКонсультативна робота з батьками/Files/images/ДНЗ 074.jpgВияв труднощів у розвитку інтелектуально-пізнавальної діяльності дітей через малювання

/Files/images/ДНЗ 062.jpgКонсультативна робота з педагогіми закладу

Декілька порад батькам майбутніх першокласників

  • Найголовніше поспілкуватися з майбутньою вчителькою. Вона повинна стати "другою мамою", створити комфортне для навчання середовище.
  • Поговорити з батьками, чиї діти навчаються в данній школі, про цей навчальний заклад, дізнатися їх думку.
  • Зайдіть, якщо це можливо, на сайт школи та уважно вивчить його.
  • Обираючи школу для гіперактивної або, навпаки, повільної дитини, потрібно, перш за обирати вчительку. Вона повинна бути спокійною і врівноваженою.
  • Домашню дитину, яка не звикла працювати в колективі, краще віддати до приватної школи, де класи нечисленні і вчитель зможе приділити більше уваги.
  • Поважайте дитину як особистість!
  • Зберігайте доброзичливу емоційну атмосферу в сім'ї.
  • Розвивайте і підтримуйте інтерес дитини до навчання.
  • Заохочуйте в успіхах, не акцентуйте увагу на невдачах у навчанні.
  • Пояснюйте, як важно отримувати нові знання і розвивати свої здібності.
  • Не вимагайте за будь-яку ціну лише високих результатів та оцінок.
/Files/images/DSCN3342.jpg


Корисні поради та рекомендації:

"Ні агресії в сім'ї!"

/Files/images/Насилие.jpg

Виховуючи дитину, ми частіше використовуємо метод "агресії" і спрямовуємо на дитину потік енергії з величезним негативним зарядом.
Ми зриваємося на дитині, не розуміючи, що цим "заряджаємо" її. А вона, не в змозі розрядитися, як ми з вами, накопичує агресію в собі. І рано чи пізно ця агресія дасться взнаки - дитина хворіє ( від легких колік до серйозних психозів).
Своєю нищівною агресією батьки зазвичай намагаються наївно припинити імпульсивну агресію дитини, не замислюючись над тим, що дитина, коли стане дорослою, апробує такий урок на батьках.
Ще один вид виховної агресії - тілесна: биття, ляпаси.
Будь-яка дія бере реванш протидією. Ляпас колись може відгукнутися насильством, а биття - злочином.
Вихована такими методами дитина дзеркально спрямує потік агресії на своїх дітей. Вона не забуде гніт батьківських емоцій і, сама стане пригнічувати.
Своїми методами виховання ми позбавляємо дитину права на виявлення негативних емоцій, хоча самі їх провокуємо.
Дуже важливо, щоб ми використовували симпатію та усмішку, підтримку, співчуття та навіювали доброту, бо всі негативні емоційні вияви позначаються на психічному стані дитини.
Змініть тактику виховних впливів і полюбіть її, свою дитину. Якою б вона не була. Адже обов'язок батьків - зробити свою дитину щасливою. Тільки батькам під силу прокласти правильний шлях взаємин. Виявіть розуміння й любов, і дитина відплатить вам тим самим - любов'ю та розумінням.

"Профілактика торгівлі людьми, насилля в родині та закладі"

Одніє з найбільш серйозних небезпек, що постійно підстерігає дітей, особливо в міських умовах, може бути зустріч із небезпечними незнайомцями - людьми схильними до злочинних дій, психічно неврівноваженими, а також тими, хто перебуває в наркологічному чи алкогольному сп'янінні. Серед них можуть бути гвалтівники, грабіжники, хулігани, убивці, маніяки та ін. Для того, щоб уникнути такої небажаної зустрічі, а якщо вона все ж таки відбулася, та зберегти своє життя й здоров'я необхідно знати й завжди дотримуватися простих й у той же час досить ефективних правил.

З метою запобігання торгівлі людьми ( дітьми) та зіткнення з маніяками, насильниками та іншими правопорушниками, навчіть дітей правилам поведінки з незнайомими людьми.

Навчаючи дитину правил безпечної поведінки, у жодному разі не намагайтеся її залякати. Цим ви не лише не навчите дитину правильно поводитися у критичній ситуації, але, навпаки, може сприяти негативному розвитку конфлікту. Адже неточні фрази, що лякають дитину, не навчать її правильній поведінці у разі можливої небезпеки.

Враховуйте те, що надмірне залякування дитини контактами з правопорушниками може гнітюче впливати на її психіку і негативно позначитися на її майбутьньому розвитку. Тому завдання батьків - навчити дитину бути обережною, але зовсім не перетворити її на панікера й боягуза.


Телефони Національної гарячої лінії з питань запобігання домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0 800 500 335, або 386 ( короткий номер з мобільного) та Національної дитячої гарячої лінії 0 800 500 225, або 772 ( для дзвінків з мобільного), або 116 - 111.


Кiлькiсть переглядiв: 159